Programmes|Programe

Assessment in the MYP|Evaluarea în MYP

More Information

Mai Multe Informaţii

ADMISSIONS ADMITERE
CO-CURRICULAR EXTRACURRICULARE
SUMMER ACADEMY SUMMER ACADEMY
MYP student group
MYP assigment
MYP teacher and class
MTIS students in classroom

According to MYP requirements, Mark twain International School organizes both continuous and final assessment within the programme.  

Continuous assessment

Teachers organize continuous assessment over the course of the Middle Years Programme at MTIS according to specified assessment criteria that correspond to the objectives of each subject group. Regular school assessment and reporting play a major role: in the students' and parents' understanding of the objectives and assessment criteria; in the students' preparation for final assessment; and in the development of the curriculum according to the principles of the programme. 

Teachers are responsible for structuring varied and valid assessment tasks (including tests and examinations) that will allow students to demonstrate achievement according to the objectives for each subject group. These include: open-ended, problem-solving activities; investigations; organized debates; hands-on experimentation; and analysis and reflection. 

In keeping with the ethos of Approaches to learning, schools also make use of quantitative and qualitative assessment strategies and tools that provide opportunities for peer- and self-assessment. The recording and reporting of individual levels of achievement are organized in ways that provide students with detailed feedback on their progress as it relates to the assessment criteria for each subject group.

Final assessment

Final assessment takes place at the end of the programme at MTIS in order to determine the levels individual students have achieved in relation to the stated objectives for each subject group and for the personal project. Teachers administer appropriate sets of assessment tasks and rigorously apply the prescribed assessment criteria defined for each subject group. 

The type of assessment tools available to teachers include all forms of: oral work; written work; and practical work. Teachers select appropriate tasks and assessment tools according to: the resources available within the school; the subjects to which they are being applied; the particular objectives that are being measured. Grades from 1 (lowest) to 7 (highest) are awarded to final-year students, for each subject and for the personal project, according to pre-defined grade boundaries based on the levels students have achieved.There are no formal examinations set or marked by the IB. 

Read more about Assessment Feedback & Reporting Strategies for the MTIS Middle School and High School Divisions.

În concordanță cu cerințele MYP, Mark Twain International School organizează evaluare atât continuă, cât și finală în cadrul programului.

Evaluarea continuă

La MTIS, profesorii organizează o evaluare continuă de-a lungul programului în concordanță cu criterii specificate de evaluare care corespund obiectivelor fiecărui grup de discipline. Evaluarea periodică în cadrul școlii și raportarea acesteia joacă un rol major: pentru înțelegerea de către elevi și părinți a obiectivelor și a criteriilor de evaluare; pentru pregătirea elevilor pentru evaluarea finală; și pentru dezvoltarea curriculum-ului în concordanță cu principiile programului.

Profesorii sunt responsabili pentru structurarea unor sarcini de evaluare variate și valabile (inclusiv teste și examinări) care le vor permite elevilor să demonstreze ce au dobândit sau reușit în conformitate cu obiectivele fiecărui grup de discipline. Acestea includ: activități deschise de rezolvare de probleme; investigații; dezbateri organizate; experimente; analiză și reflecție.

În concordanță cu ethos-ul Abordărilor învățării, școlile utilizează de asemenea strategii și instrumente cantitative și calitative de evaluare care oferă oportunități de evaluare de către colegi și de auto-evaluare. Ținerea evidenței și raportarea nivelurilor individuale de reușită sunt organizate de o manieră care să le ofere elevilor informații detaliate despre progresul lor în raport cu criteriile de evaluare pentru fiecare grup de discipline.

Evaluarea finală

Evaluarea finală are loc la finalul programului pentru a determina nivelul la care a ajuns elevul în raport cu obiectivele declarate ale fiecărui grup de discipline și cu cele ale proiectului personal. Profesorii administrează seturi potrivite de sarcini de evaluare și aplică riguros criteriile de evaluare prescrise pentru fiecare grup de discipline.

Tipul de instrumente de evaluare la dispoziția profesorilor include toate formele de: prezentare orală; lucrare scrisă; și lucrare practică. Profesorii aleg sarcini de evaluare potrivite și instrumente de evaluare în concordanță cu: resursele aflate la dispoziția școlii; disciplinele cărora le sunt aplicate; și obiectivele specifice care sunt evaluate. Note de la 1 (minimă) la 7 (maximă) sunt acordate elevilor din anul final pentru fiecare disciplină și pentru proiectul personal, în concordanță cu limite pre-definite între note bazate pe nivelul de pregătire al elevilor.

Citiți despre Strategiile & instrumentele de informare/raportare MTIS utilizate la Gimnaziu și Liceu.